Akce - LED žárovky a čistič na svítidla ZDARMA ke každé objednávce do 31.7.2021 - Klikni ZDE >>

Časté dotazy – FAQ

Důležité upozornění:
Rozměr lustru se uvádí vždy jako průměr a výška lustru BEZ řetězu.
Lustry se dodávají BEZ žárovek.

Kdo je firma Artcrystal Tomeš? Jak dlouho existuje?
Firma Bořivoj Tomeš – Art Crystal, která byla založena v roce 1989, pokračuje v tradiční výrobě a obchodu s výrobky z českého skla. Již přes 30 let exportuje své výrobky zákazníkům do celého světa.
Naše firma dodávající křišťálové lustry a další skleněné zboží má za dobu svého působení na světovém trhu trhu přes 3.500 spokojených zákazníků, z toho více než 300 obchodů ve všech koutech světa. Nyní nabízíme zboží i formou e-shopu.
Křišťálové lustry jsme vyráběli pro hotely, reprezentativní budovy, divadla, luxusní paláce, luxusní domy, reprezentativní haly, recepce, kostely, restaurace, vinárny nebo secesní vily. Při tvorbě těchto svítidel používáme pouze kvalitní materiály a tradiční i nové výrobní postupy. Na našich lustrech najdete křišťálové sklo strojně i ručně broušené.

Jaké záruky získám na objednané zboží?
Protože se u našich produktů jedná zásadně o nové zboží, které jako autorizovaný prodejce nakupujeme od našich dodavatelů, máte na veškeré zboží plnou záruku 5 let! Náhradní díly dodáváme až do 10 roků od výroby/prodeje objednaného zboží.

Máte dotaz ke své objednávce?
Po zadání objednávky od nás obdržíte potvrzení o tom, že je Vaše objednávka v našem systému a které jednotlivé položky obsahuje. Při dotazu mějte prosím vždy po ruce svoje číslo objednávky, abychom Vás mohli co nejrychleji, telefonicky nebo e-mailem informovat. Kontaktní informace najdete v pravém sloupci eshopu nebo v sekci Kontakty.

Mohu bez obav platit platební kartou?
Ano, můžete. V případě platby kartou budete po dokončení objednávky přesměrováni na platební bránu standardu 3D secure VISA/MC, kde budete vyzváni k úhradě. Přenos dat z Vašeho počítače je zabezpečen proti zneužití šifrovacím algoritmem a je tedy naprosto bezpečný. Pro platby kartou požíváme také celosvětově ověřený bezpečný platební systém PayPal. Údaje se zadávají do stejně zabezpečené sítě jako používají velké banky. PayPal přijímá všechny hojně používané druhy platebních karet. Je to bezpečný platební nástroj otevřený pro celý trh bez omezení příslušnosti k jedné bance.

Jaké platební metody nabízíte?
Platbu na dobírku, platbu převodem na bankovní účet, platbu platební kartou přes platební bránu nebo prostřednictvím systému PayPal a platbu v hotovosti při převzetí zboží v naší firmě. Podrobnější informace najdete v sekci Jak nakoupit.

Chci podat reklamaci. Na koho se mám obrátit?
Spokojený zákazník je náš prvořadý cíl. Snažíme se, abychom Vám zajistili co nejlepší servis. Přesto může dojít k chybě nebo nedorozumění. Pokud máte pocit, že něco není jak má být, obraťte se prosím přímo na majitele p.Bořivoje Tomeše na emailové adrese tomes@artcrystal.cz. Popiště nám svůj problém a my se pokusíme najít pro Vás nejlepší řešení. Nezapomeňte, prosím, také na číslo Vaší objednávky.

Jak jsou lustry a svítidla zabalena pro přepravu?
Máme mnohaleté zkušenosti s balením a zasíláním našeho zboží po celém světě. Náš systém balení vyhovuje i přísným podmínkám letecké přepravy zásilek. Lustry, nástěnné lampičky i stojanové a stolní lampy jsou pečlivě zabaleny. Karton je vystlaný molitanem, který utlumí všechny nárazy během transportu.
Svítidla zasíláme částečně rozložená na díly (tělo svítidla, ramena, misky, ověsy, řetězy), které jsou pečlivě zabaleny a přehledně označeny. Lustr jednoduše sami sestavíte. K lustru je přibalen návod na jednoduchou montáž dle přiloženého nákresu.

Kontrolujete zboží před odesláním?
Jakmile dostaneme zboží od našich dodavatelů, kontrolujeme nepoškozenost dílů, správnost a kompletnost zásilky. Následně zboží přebalujeme podle standardů firmy Artcrystal tak, abychom maximálně minimalizovali možnost poškození zásilky během přepravy k našemu zákazníkovi.

Je zboží během dopravy pojištěno?
Ano, pro případ ztráty nebo kompletního poškození je lustr pojištěn a zašleme zdarma nový. Dojde-li náhodou k poškození komponentu nebo komponentů lustru při přepravě, obdržíte od nás nové náhradní díly zcela zdarma. Vyžadujeme však, aby byla zásilka zkontrolována a událost oznámena telefonicky nebo e-mailem nejpozději do 48 hodin od převzetí zásilky od přepravce. Pro přesné určení poškozeného dílu vás žádáme o zaslání nákresu s označením těchto dílů či fotografií poškozených komponentů e-mailem. Zákazník musí sepsat s dopravní společností reklamační protokol. To je nezbytná podmínka, abychom mohli reklamaci o poškození během doručení uznat. Bez reklamačního protokolu nemá zákazník nárok na nové zboží.

Je možné si lustry někde fyzicky prohlédnout?
Ano, v naší vzorkovně/showroomu. V závodě nemáme přímou prodejnu. Máme zde tuto vzorkovnu, kterou je možné navštívit po předchozí dohodě a to nejlépe den před návštěvou. Návštěvu dohodnete na tel. čísle : +420 725 087 878 Hana Vávrová.

Jak dlouho vydrží povrchová úprava použitá pro křišťálové lustry, lampy a nástěnná svítidla? Nečernají kovové části?
Mosazné části, které jsou používány pro křišťálová svítidla jsou chráněny před oxidací vrstvou velmi kvalitního laku vypalovaného při teplotě nad 150°C. Pokud se tato vrstva křišťálového lustru, lampy nebo nástěnného svítidla nenaruší, nedochází k oxidaci a tím ani černání mosazných dílů.

Je možno lustry z křišťálu, lampy nebo nástěnná svítidla vyrobit pro napětí 110 V pro USA nebo Japonsko?
Všechna svítidla (křišťálové lustry, lampy a nástěnná svítidla ) firmy ArtCrystal, jsou standardně vyráběna pro napětí 230 V. Po dohodě je možné svítidla vyrobit i s elektroinstalací pro 110V pro USA nebo Japonsko.

Z jakého materiálu jsou křišťálové lustry vyrobeny?
Většinou jsou části použité pro křišťálové lustry, nástěnné lampičky i stojanové a stolní lampy vyrobeny z leštěné mosazi. Mosaz je potažena vrstvou laku vypalovanou při teplotách vyšších než 150°C. Skleněné díly jsou vyráběny z barnatého nebo olovnatého křišťálu a to buď ručně - foukáním, broušením a leštěním v kyselině nebo přesným strojním broušením.
DETAILY PROVEDENÍ NAŠICH LUSTRŮ SI PROHLÉDNĚTE ZDE >>

Jsou lustry ze skla nebo křišťálu?
Existuje rozdíl mezi křišťálem a sklem. Určuje se podle přijatých právních předpisů (vztahujících se k členění skla a křišťálu do jednotlivých oborových a celních kategorií) v jednotlivých zemích. Většinou to znamená, že slovo křišťál značí procentuelní přítomnost olova.

V Evropě: pravidla Evropského společenství určují, že skleněné zboží, obsahující méně než 4% oxidu olovnatého, je definováno jako „sklo", skleněné zboží s obsahem olova větším než 10% je „křišťál" a sklo s obsahem olova větším než 30% je označeno jako „vysoce olovnatý křišťál".

V USA: pro USA stačí 1% olova a sklo je kvalifikováno jako křišťál.

Ostatní země: u výrobců ostatních zemí je otázka významu slov a termínu křišťálu taková, že požívají pro jakékoliv "vytříbené", vysoce kvalitní čiré sklo slovo Crystal nebo Crystalin.

Obecně jsou "olovnatým křišťálem" označeny výrobky, mající více než 24% oxidu olova. Přítomnost olova dodává sklu po broušení vyšší lesk. Olovo přidává sklu na hmotnosti a způsobuje, že sklo láme světlo, takže tříští paprsky procházející sklem do duhových barev a odráží celé světelné spektrum.
Výrobci používají i sklo označené jako "křišťál" obsahující méně než standardních 24 % olova. To má však větší procento oxidu barnatého, který zajišťuje vysokou kvalitu skla a lomu světla.

Je možné křišťálové lustry, nástěnná svítidla a lampy vyrobit s barevným ověsem?
Ano, je možno vyrobit křišťálové lustry s barevným ověsem a brzy v našem obchodě najdete rozšířenou nabídku o tyto výrobky. V případě zájmu nás kontaktujte.

Jsou svítidla dodávána s žárovkami?
Lustry klasické řady, nástěnná svítidla a lampy dodávány bez žárovek.

Je možno svítidla a lustry zapojit tak, aby svítila jen polovina svítidla?
Rozhodnete-li se pro lustr s větším počtem ramen (6 a více) lze zapojení provést tak, že se lustr rozdělí na dvě světelné sekce. Znamená to, že nemusíte mít trvale rozsvíceny všechny žárovky, ale jen polovinu. Toto zapojení lze provést pouze v případě, že od svítidla vedou do vypínače - přepínače 3 vodiče.

Jaký typ žárovek lze pro křišťálové lustry, nástěnné lampičky a lampy použít?
Typ žárovky, který lze použít je uveden v návodu každého svítidla. Většinou se jedná o svíčkové žárovky do objímky E14.

Je možnost objednat si křišťálové lustry, nástěnné lampičky i stojanové a stolní lampy přímo na míru interieru, nebo na zakázku?
Ano, vyrábíme i na zakázku. Pro bližší informace nás prosím kontaktujte.

Jak vyčistit křišťálový lustr?
Podívejte se na toto video.
https://www.youtube.com/watch?v=UltY9rRPxF8

Co dělat v případě, že se nějaký díl křišťálového svítidla poškodí během transportu nebo montáže?
Dojde-li náhodou k poškození komponentu nebo komponentů lustru při přepravě, obdržíte od nás nové náhradní díly zcela zdarma. Vyžadujeme však aby byla zásilka zkontrolována a událost oznámena telefonicky nebo e-mailem nejpozději do 48 hodin od převzetí zásilky od přepravce. Náhradní díly v případě, že se lustr poškodí během používání nebo montáži vám zajistíme.

Lze doma zkompletovat svítidlo bez odborné pomoci?
Lustr se snadno sestaví podle přiloženého návodu a nákresu. K sestavení potřebujete pouze kleště, šroubovák a něco málo zručnosti. Průměrná doba sestavení 6-ti ramenného lustru včetně zapojení je okolo 1-2 hodin.

Reference našich zákazníků

  • Alena Brom, Budějovice Hodnocení: 5 / 5

    Milá paní Vávrová, jsme přesvědčeni, že jsme udělali dobrou investici. Také nás velmi potěšila dobrá zkušenost s vámi jako dodavateli. Rychlé dodání zboží, které přišlo v pořádku a dobrá komunikace. Ještě jednou děkujeme a přejeme ať se Vám i nadále daří.
  • Dana Geržová, Šternberk Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den, vaši firmu mohu jenom doporučit. Vynikající komunikace, krásný lustr a ještě jste zavolali jestli je vše v pořádku. Dávám 5 hvězdiček.
  • Eva Chovancová, Opava Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den, pane Tomeši, vaše lustry jsou kouzelné, přenádherné a mají duši. Máme ho v pokoji a každý kdo k nám přijde ho nepřejde bez povšimnutí. Všem se líbí, nešetří chválou! Vydrželi bychom se na něj dívat hodiny. Přeji Vám mnoho úspěchů a stejně nadšených zákazníků.
  • Eva Basovníková, Ostrava Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den, lustr přišel už v sobotu. To bylo překvapení! V neděli si manžel se synem pohráli ze zavěšenim. Dokonce vyrobili speciální hák. Zkoušku provedli vlastním zavěšenim na háku. Je to nepopsatelná nádhera. Dobře jsme vybrali. Chtěla bych vám za vše poděkovat. Přeji krásné vánoce a v Novém roce hodně zdraví, štěstí a pracovních úspěchů.
  • Halina Dubická, Chelm, Polsko Hodnocení: 4 / 5

    Dobrý den paní Lenko,chtěla jsem vás informovat, že v sobotu jsem dostala svoje lustry. Jsou velmi pěkné. Lustry přijeli nepoškozené, byli výborně zabalené. Velice vám děkuji za rychlé a profesionální služby. Budu vás doporučovat dalším přátelům, protože spolupráce s vámi je radost.

Potřebujete poradit?

S OBJEDNÁVKOU VÁM RÁDI PORADÍME    Po - Pá 8 - 16h

Hana Vavrova  Hana Vávrová
  T: +420 725 087 878
  M: vavrova@artcrystal.cz 

whatsapp 

Reference našich zákazníků

  • Eva Chovancová, Opava Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den, pane Tomeši, vaše lustry jsou kouzelné, přenádherné a mají duši. Máme ho v pokoji a každý kdo k nám přijde ho nepřejde bez povšimnutí. Všem se líbí, nešetří chválou! Vydrželi bychom se na něj dívat hodiny. Přeji Vám mnoho úspěchů a stejně nadšených zákazníků.
  • Jana Vojáčková, Praha Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den, děkujeme Vám za vyčerpávajicí snahu. Jak lustr tak nástěnná osvětlení plus ověsy předčilo naše očekávání. Jsme nadmíru spokojeni. A těšíme se do budoucna na další spolupráci. Přejeme Vám další spokojené zákazníky jako jsme my.
  • Miroslav Flax, Plzeň Hodnocení: 5 / 5

    Krásný dobrý den pane Tomeši, objednali jsme u Vás čtyři nádherná světla. Mnohokráte Vám děkujeme za tyto šperky, jenž jste stvořili pro náš domov. Za celou rodinu děkuji Vám i všem pracovníkům se "zlatými ručičkami" a držím palce, at' se tomuto řemeslu stále daří.
  • Jana Černá, Velký Újezd Hodnocení: 5 / 5

    Přeji pěkný den pane Tomeši, chtěla jsem Vám poděkovat za zaslání našemu lustru, zásilka přišla v pořádku a manžel včera lustr namontoval. Dnes jsem se v přiložených rukavičkách pustila do zavěšování štrasových ověsů, lustr vypadá naprosto úchvatně!
  • Jan Hrubeš, Most Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den, dodané lustry jsou krásné, v mém domě jen září. Děkuji za individuální přístup kdy jste mi podle fota ověsu z lustru, který jsem měl už doma dobře poradil a vybral nástěnné svítidla, které jsou shodné ke stávajícímu. Děkuji za osobní přistup a "doladění" mé zakázky. Vše k mé naprosté spokojenosti. Díky.
  • Eva Beránková, Kraslice Hodnocení: 5 / 5

    Děkuji moc za lustry. Již je mám nainstalované. Jsou moc pěkné a krásně svítí. Přeji moc spokojených zákazníků jako jsem já.
  • Jaroslav Slavík, Praha Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den, s nákupem lustru od firmy Artcrystal jsem byl naprosto spokojený. Na zakázku nám bez problému prodloužili tyč lustru a elektroinstalaci a to v běžném dodacím termínu. Ochota a profesionalita pracovníků firmy byla na úrovni. Lustr v kvalitě, kterou jsem požadoval zvýšil prestiž naší kanceláře.
  • Marie Dvořáková, Chlumčany Hodnocení: 5 / 5

    V prosinci jsem si zakoupila vaše křišťálové lustry. Od té chvíle se s nimi denně těším a obdivuji práci lidských rukou. Lituji jen toho, že jsem si vaše výrobky nekoupila již dříve. Zdravím vás a s přeji mnoho spokojených zákazníků.
  • Dana Geržová, Šternberk Hodnocení: 5 / 5

    Vaši firmu mohu jenom doporučit. Vynikající komunikace, krásný lustr a ještě jste zavolali jestli je vše v pořádku. Dávám 5 hvězdiček.
  • Hana Žítková, Předměřice Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý večer, pane Tomeši. Ráda bych Vám poděkovala za urgentní vyřízení mé objednávky. Zboží došlo v pořádku, lustry již visí a jsou krásné. Srdečně Vás zdravím a přeji mnoho spokojených zákazníků.
  • Kateřina Kyselová, Frýdek-Místek Hodnocení: 5 / 5

    Vážený pane Tomeši, mnohokrát děkuji za vaše lustry. Oba dorazily v pořádku, nic nechybí, nic se nerozbilo. Jsou nádherné a jen čekám, kdy konečně manžel přijede ze služební cesty, aby mi je pověsil. Přeji hezký den a mnoho spojených zákazníků.
  • Zdena Soukupová, Praha Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den, děkuji za dodávku krásného lustru. Jsem ráda, že ještě existují české firmy, které prodávají kvalitní české zboží. Přeji mnoho zdaru a mnoho spokojených zákazníků jako jsem já.
  • Eva Vášová, Praha Hodnocení: 5 / 5

    Vážený pane Tomeši, vyřizuji poděkování od celé rodiny Ferrando Camoletto Vám i celému týmu za odvedení skvělé práce při vybavení jejich vily v Turíně křišťálovými lustry. Jsou velmi spokojení a lustry se jim moc líbí. Budeme s Vámi počítat po dokončení rekonstrukce jejich domu v Praze v příštím roce.
  • Vladimír Vjačka, Frýdek-Místek Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den pane Tomeši, krásné a kvalitní zboží. Hlavně opravdu dobře zabalené. Pozitivní zkušenosti. Doufám, že obchod nezrušíte a nenahradí ho levné šmejdy. Obchod doporučuji.
  • Klára Steinerová, Praha Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den, nákup byl velmi jednoduchý, telefonické dotazy byly srozumitelně zodpovězeny, všechny části lustru byly přehledně a pečlivě zabalené, montáž je jednoduchá. Lustr je nádherný!!!
  • Jarka Netíková, Nový Poddvorov Hodnocení: 5 / 5

    Dobrý den, paní Mikulášová, ještě jednou děkuji za perfektní práci, jak z Vaší strany jako kontaktní osoby, tak za odvedenou práci na zboží samotném. Lustr je opravdu nádherný a jeho skládání byl nevšední a vzrušující zážitek. Přeji Vám hodně úspěchů a i nadále hodně spokojených zákazníků.


Sledujte nás na sociálních sítích

facebook        instagram       pinterest     youtube

Tento web je chráněn reCAPTCHA a Google. Platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky.

Přihlášení